logo

Mértékmegőrző

Kommentár / 2017/10/29 / Szerző: Kitahito

Túl negatív reklám?

„Az én képmásomat verik az ezüst emlékérmékre." - olvasható Alzak, a méltatlanul ismerté vált cseh webáruház kabalafigurájának önéletrajzában. Nem tudom, milyen emlékérmékre verik ennek a nyomorult szörnyszülöttnek a képmását, de én a magam részéről ököllel verném, és nem a képmását.

Alza

Azt hittem, hogy az éneklő zöld gumimaci után már nem fogok olyan animált kabalafigurával találkozni, amit 3-4 másodperccel a megismerése után egy szögekkel kivert deszkával ütnék pixelpéppé. Azt hittem, hogy az internetkorszak hajnalának poklából tétova gyermeklépteinkkel végre kitántorogtunk a szabad ég alá, a fénybe. Ülök a televízió előtt, élvezve a XXI. századi marketing művészi mosóporreklámba és akciós bélszínrolóba oltott önkifejezését, mikor hirtelen, minden előjel nélkül megpillantom AZT. Nem Stephen King bohócát, hanem az alza.hu zöld manóját. „Hoztam nektek hetvenezret, hetvenezret hoztam nektek…” – vonyítja a kis g*ci, és mint egy poszttraumás stressz szindrómásnál, úgy törtek felszínre belőlem az el- és lefojtott emlékek arról a bizonyos táncoló gumimaciról. A Republic bár sosem énekelte meg, de újfent megértettem, hogyan lehet gyűlölni valamit, valamiért. A lény (mert ezt a sátáni szörnyszülöttet emberi nyelven nem lehetséges nevén nevezni) olyan mélyről jövő, zsigeri szintű utálatot ébreszt, hogy ez már nem lehet véletlen, itt valamilyen szentségtelen marketinges megfontolás állhat a háttérben.

„Arcképemet a régió országaiban ismerik – van saját figurám, bögrém, USB-m és a vásárlóink szíve.”

A “negatív hírnév is hírnév”-alapon akarnak megtapasztani a tudatalattinkban egy mémet, de szerintem minimum túllőttek a célon, és pont az ellentétes hatást érték el, mert ez a Cartman hangján rikácsoló zöld valami annyira utálatos, annyira elmondhatatlanul irritáló, hogy még ha igaz lenne a reklám, és 10.000 forint után 70.000 forint kedvezményt adnának, és nem lenne a dolognak semmi apró betűs buktatója, akkor sem vásárolnék náluk. Ha a dupláját ajánlanák, akkor sem. Ez presztízskérdés! Basszus, a zöld seggfej a saját ványadt, mocsok kis marslakó pofáját nyomtatta rá a bankjegyekre. Széchenyi, Szent István, Deák Ferenc arcképe helyére! De még ha nem is szarnának ilyen szimbolikus módon a nemzeti panteon közepére, a kinézet és a dal bőven elég ahhoz, hogy kinyíljon a Mein Kampf az ember zsebében.

Engem nem érdekel, hogy milyen jók az ajánlataik, milyen széles a kínálatuk, és mennyire gyorsan és rugalmasan szállítják ki a termékeiket. Inkább fizetek valamiért kétszer annyit… sőt, inkább égetem el a pénzemet, minthogy az alza zsebében landoljon, és mindezt emiatt a genyó zöld szörnyszülött miatt. A csehek azt képzelték, hogy valami nosztalgikus trash-élmény majd felszítja bennünk a vásárlási vágyat? Komolyan, hogy lehet valami ennyire vérlázítóan igénytelen? De nem csak a reklám, a webáruház maga is. Véletlenszerűen kiválasztottam egy gyerekjátékot a kínálatukból, és ezt találtam: „LEGO Technic tervezték szerelmeseinek gépekkel és technológiával és segít, hogy a fejlett modellek komplex mozgó alkatrész. Ezek tehát kifejezetten a tapasztalt építők és a szerelmesek a műszaki modellek. LEGO Technic sorozat jellemzi pontos figyelmet fordít a legkisebb részleteket, míg a magas funkcionalitás és a mobilitás modellek. LEGO Technic nagy előnye az a képesség, hogy újjáépítsék a modelleket más témában hasonló gépek. LEGO fejleszti a kreativitást, a finom motoros készségek és a képzelet a gyermekek és közé az egyik legnépszerűbb gyermek játékok.” Jó látni, hogy annyira sokra tartják a vásárlókat, hogy Google fordítóval honosítják a termékleírásokat. Igazi, első osztályú… mármint osztályos marketingstratégia, valódi profi, piacvezető magatartás! 23 év tapasztalat, ladies and gentlemen!

- Kitahito

Megosztás Megosztás
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése

Előző kritika:

It Comes at Night

Következő kritika:

XX

Még több Kommentár